preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zorke Sever

 > Naslovnica
Vijesti

6. Dani medijske pismenosti

Autor: Dragana Čubrilo Bila, 8. 5. 2023.

U tjednu 24. - 28. 4. tijekom nastave informatike obilježili smo 6. Dane medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s brojnim partnerima uz potporu Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja. Glavni su ciljevi projekta podizanje svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkoga razmišljanja o medijskim sadržajima, stvaranje prilika za medijsko obrazovanje što većega broja građana, posebice djece i mladih te potpora nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti. (Tekst preuzet sa službenih stranica https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2023/ )

Učenici prvih razreda su upoznali medije slikovnicom „Svijet medija“ namijenjenoj djeci mlađih dobnih skupina. Susreli su se sa simbolima koje svakodnevno koriste te su prikazali svoje osjećaje simbolima u alatu za crtanje i bojanje. Učenici drugih razreda su upoznali televiziju kao medij koji svakodnevno koriste i gledaju. Pogledali su i kako nastaje informativni program (npr. Dnevnik), sportski program te vremenska prognoza. Naučili su koja su zanimanja potrebna za stvaranje televizijskoga programa, a to su: grafički dizajner, snimatelj, urednik, voditelj, sportski urednik, meteorolog itd. Nakon toga su i oni postali autori vijesti te u grupama snimili “Vijesti iz škole” koristeći digitalne uređaje (kameru, fotoaparat, tablet i sl.). Treći razredi su se detaljnije upoznali s novinama te izradili svoje novinske naslovnice na temu „Školske novine“. Učenici četvrtih razreda su upoznali bolje svijet influencera - što oni točno rade, kako biraju teme za svoje društvene mreže, koliko je vremena potrebno za snimanje dobroga videa koji će pogledati velik broj ljudi i sl. Uvidjeli su da to uopće nije lak posao te su sami postali influenceri na jedan dan koristeći digitalne uređaje i alate. Učenici 5. a, 5. b i 7. b razreda su  pogledali videolekciju „Biti svoj: Biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom svijetu“ u kojoj su mogli saznati zašto je važno biti medijski pismen, što su općenito mediji, koje su pozitivne i negativne strane medija, koja se neprihvatljiva ponašanja sve više pojavljuju među mladima i djecom, kako ih prepoznati, spriječiti, ali i zaustaviti („google effect“, „instafficial“, „ghosting“, „catfishing“, „trolling“, „stalking“, „happy slapping“ i sl.), kako prepoznati elektroničko nasilje i zaštiti se od njega te koje teške posljedice može ostaviti na osobu koja je izložena takvome obliku nasilja. Nakon toga su se još upoznali s temama kao što su: „Prekomjerno korištenje interneta“, „Simptomi i posljedice ovisnosti o internetu“, „Prijatelji koje ne viđamo“, „Strah od propuštanja“, „Priče kao sredstvo informiranja“, „Selfie“ i „Algoritam koji prati naše digitalne tragove“. Nakon rasprave i kritičkoga promišljanja o zadanim temama, plakatima, digitalnim posterima i prezentacijama su prikazali što su naučili te na taj način informirali i ostale učenike u školi.

Naše radove pogledajte na poveznicama i albumu:

  1. https://youtu.be/I1Ry0YQYSVg
  2. https://youtu.be/eSzRIgX7NEY
  3. https://youtu.be/_9zMJWI2giw

Na službenim stranicama Medijske pismenosti obilježili smo naše događanje taj tjedan te ga upisali u raspored događanja.

                                                                      Ružica Filipović, mag. prim. educ.

 

Učenici 5. c razreda upoznali su se sa 17 globalnih ciljeva razvoja, a potom i s ilustracijama kojima poznati ilustratori žele naglasiti svjetske probleme. Analizirali smo nekoliko ilustracija nakon čega su učenici u programu „Bojanje 3D“ koristeći 3d oblike izradili svoje. Njima su željeli ukazati na probleme koje vide oko sebe.

Učenici 6. razreda razmijenili su svoja iskustva o poznatim youtuberima te utjecaju koji imaju na mlade. Zaključili smo da postoje pozitivni i negativni utjecaji te smo ih i analizirali. Često u svojim  objavama youtuberi, koji su ujedno i influenceri, reklamiraju proizvode različitih tvrtki. Tako smo se upoznali s pojmom „prikriveno oglašavanje“.

Učenici 7. a i 7. c razreda upoznali su se s pojmovima „dezinformacija“, „lažne vijesti“, „misinformacija“ te „malinformacija“. U praktičnim su vježbama pokušali prepoznati lažne videozapise i fotografije. Isto tako, koristeći igru „Go viral“ i „Get bad news“ razvrstali su objave s obzirom na to radi li se o dezinformaciji, misinformaciji ili malinformaciji.

Učenici 8. razreda upoznali su neke od alata umjetne inteligencije („ChatGPT“, „Pictory“ i „TinEye“) te kako ih pravilno iskoristiti u svakodnevnom životu. Vježbe su nam pokazale kako umjetna inteligencija griješi i još uvijek ne daje pouzdane rezultate, stoga je potrebna intervencija čovjeka kako bi se dobiveni rezultati ispravili prije nego što se upotrijebi za odgovarajuću namjenu.

                                                                      Zvijezdana Žigolić Južvak, dipl. uč. inf.

 

Povodom Dana medijske pismenosti 2023. godine s učenicima je provedena radionica u kojoj smo imali debatu o ponašanju učenika, njihovih bližnjih te prijatelja „online“ i „offline“. Podijeljeni u grupe, učenici su sjeli u krug i iznijeli svoje tvrdnje. Nakon debate, učenici su dobili zadatak da sve izjave, stajališta i primjere prikažu posterom koji su izradili u Canvi. Posteri su nosili ime kao i ovogodišnja tema „U ravnoteži – online vs. offline”.

                                                        Tomislava Žilić, mag. informatol. et mag. inf.

 

 

U školskoj knjižnici održana su dva susreta učenika petih razreda i grupe  „Mali novinari“ s novinarima koji svakodnevno pišu izvješća o raznim događanjima u Hrvatskoj i svijetu. Djeca su tako imala priliku razgovarati s Danijelom Preradom, novinarom Večernjeg lista i glavnim urednikom internet portala Sisak info te novinarkom i radijskom voditeljicom Radio Moslavine Dijanom Jagodnik.  Saznali su kako mogu provjeriti istinitost informacija, koliko je lažnih vijesti te koliko je vremena potrebno za jedan kvalitetan novinarski tekst ili intervju. Razgovarali su o opasnostima s kojima se mogu susresti na internetu, ali i kako se od toga zaštititi. Novinarke naše škole intervjuirale su oboje novinara za školski list „ Zorkić“ , a novinarka Diana Jagodnik intervjuirala je naše male novinarke za Radio Moslavinu.

                                                                   Dragana Čubrilo Bila, knjižničarka

 

Naše fotografije pogledajte u albumu: https://myalbum.com/album/iFo8NydMxKSfC8/?invite=3a456f1c-cc22-4642-a402-abf0f574da78 .

 

 




eTwinning škola

CERTIFIKAT EKO ŠKOLE

Microsoft Showcase School

CERTIFIKAT "AI ŠKOLA"

Jelovnik

Youtube - Škola za život

s&t tableti
E-škole

Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Korisni linkovi

eDnevnik učitelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Zorke Sever / Kolodvorska ulica 36, HR-44317 Popovača / os-zorke-sever.skole.hr / ured@os-zorke-sever.skole.hr
preskoči na navigaciju