preskoči na sadržaj

Osnovna škola Zorke Sever

STEAM in the Classroom

#MineClass natjecanje - izrada igre u Minecraft Education Editionu

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 1. 4. 2021. 21:48

Naša škola sudjelovala je na još jednom vrlo kreativnom natjecanju - natjecanju u izradi igre u Minecraft Education Editionu. Natjecanje su organizirali Digital School i Microsoft Hrvatska, a sudjelovalo je 30-ak timova iz cijele Hrvatske. Zadatak je bio osmisliti igru u Minecraftu koja će sadržavati odgojno-obrazovne ishode iz nastavnih predmeta i međupredmetnih tema te aktivnosti za učenike pomoću kojih će učiti i rješavati određene probleme kako bi uspješno završili igru.
 

Učitelji su se raspodijelili u skupine po predmetima (vjeronauk, informatika, matematika, razredna nastava, engleski jezik, kemija i fizika), a potom su zajedno odlučili o kojoj će obrazovnoj temi izraditi igru. Svaki tim je odabrao jednu podtemu koja je trebala sadržavati obrazovni dio u kojem će učenici učiti prolazeći sve dijelove igre, pitanja za provjeru znanja i portret poznate osobe iz područja izrađen Pixelartom koji treba biti uklopljen u lekciju. Igra je trebala sadržavati alate za komunikaciju koja će igračima pružati informacije tijekom igre.

Tim učenika iz 6. a, zajedno s učiteljicom iz matematike Elvisom Sekulić, izradio je igru pod nazivom Shopping centar Hipatija. U igri učenici uče o decimalnim brojevima, o zaokruživanju i uspoređivanju decimalnih brojeva. Unutar igre igrača očekuju trgovine i likovi (NPC) koji daju upute i zadaju zadatke. Tim učenika iz 6. a izgradio je trgovine, restoran, trgovinu zdrave hrane, studio za fotografiranje, umjetničku galeriju, Lego centar, veliki market te kip poznate matematičarke Hipatije koja je odabrana zbog svoga doprinosa razvoju matematike. U svakoj od trgovina igrača očekuju informacije kako proći igru do kraja te kako putem prikupiti određene predmete. Igrač se točnim odgovorom teleportira do iduće trgovine, a putem uči i rješava matematičke probleme.

Na kraju igre igrač, od poznate matematičarke Hipatije, dobiva zadatak (na krovu jedne trgovine) izgraditi Decimalni vrt uz pomoć prikupljenih predmeta.

Svi su radovi predstavljeni na zajedničkom sastanku učitelja koji su sudjelovali u projektu s predstavnicima organizatora (Digital School i Microsoft Hrvatska), gdje su ujedno i nagrađeni najbolji radovi.

Predstavljanje našeg svijeta možete pogledati u videu:

 
 [više]

Eratostenov eksperiment

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 19. 3. 2021. 14:45

U provođenju Eratostenovog eksperimenta sudjelovali su učenici 6. a razreda s učiteljicom matematike - Elvisom Sekulić. Eksperiment se provodi u sklopu projekta pod nazivom „Inspiring Science Education (ISE)“ kojeg financira Europska unija. Glavni cilj ovoga projekta je popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih e-learning resursa. Aktivnosti vezane uz ISE projekt u Hrvatskoj koordinira Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet.

Eratostenov eksperiment je globalni eksperiment u kojem se mjeri opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom. Eksperiment se provodi po uzoru na Eratostena koji je još u 3. st. pr. Kr. izmjerio opseg Zemlje iznenađujuće točno, temeljem slučajnog opažanja duljine sunčeve sjene u Aleksandriji i Sieni (današnji Asuan). Dobio je rezultat za meridijanski opseg Zemlje od 250 000 stadija. Ako uzmemo vrijednost egipatskog stadija, dolazimo do vrijednosti od 39 400 km za opseg Zemlje, što je iznenađujuće točno (suvremena mjerenja kažu da je opseg Zemlje po meridijanu 40 008 km).

Eksperiment je u našoj školi proveden 19. ožujka 2021. godine. Projektu smo pristupili prijavom na stranicu http://eratosthenes.ea.gr za što nam je, između ostaloga, bio potreban geografski položaj Osnovne škole Zorke Sever, Popovača ( 45.565826 N, 16.628754 E). Njega smo odredili pomoću aplikacije Google Maps. Na dan eksperimenta učenici 6. a razreda proveli su nekoliko mjerenja prije i poslije našeg lokalnog podneva. Lokalno podne (12:06:45) odredili smo pomoću web-based aplikacije NOAA Solar Calculator.

Udaljenost između naše škole i zamišljene škole na ekvatoru (na području grada Mossaka u državi Kongo) izračunali smo pomoću Google Eartha. Ustanovili smo da je udaljenost naše škole i zamišljene škole na ekvatoru 5 694.88 km. Nakon provedenog eksperimenta, naš smo  rezultat mjerenja evidentirali na službenoj stranici - http://eratosthenes.ea.gr/content/experiment.

Mjerenje sjene štapa provelo se na način da nam je učitelj tehničke kulture pripremio štap duljine 1 metra kojim smo, na školskom dvorištu, točno u podne proveli 3 mjerenja sjene što ga baca štap. Najbolji rezultat dobiven u vrijeme našeg solarnog podneva sa štapom duljine jednog metra: duljina sjene štapa 125 cm, kut upada sunčevih zraka 51.25°, opseg Zemlje po meridijanu 40 003 km, što je neznatna razlika naspram stvarnog opsega Zemlje po meridijanu koji iznosi 40 008 km.  Kut upada sunčevih zraka izračunali su učenici koristeći Geogebru – alat za dinamičku geometriju gdje su konstrukcijom pravokutnog trokuta, koji čini štap i njegova sjena, mogli očitati kut pod kojim sunčeve zrake padaju na štap. Koristili smo OneNote digitalnu bilježnicu gdje smo bilježili sve podatke koje smo prikupili.

360° : kut upada sunčevih zraka = opseg Zemlje : udaljenost naše škole od ekvatora

360° : 51.25° = 40 003.06 km : 5 694.88 km

 [više]

Minecraft natjecanje - Božićna tržnica

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 23. 12. 2020. 22:01

Božićno vrijeme donijelo nam je priliku sudjelovati u natjecanju Božićna tržnica - izrada svijeta u igri Minecraft Education Edition. Minecraft Education Edition je platforma za učenje temeljena na igrama koja promiče kreativnost, suradnju i rješavanje problema u uronjenom digitalnom okruženju. 

 

Kako je tekla gradnja možete pogledati u priloženom videu:

 

Učenici s učiteljima deset hrvatskih škola uključili u natjecanje pod nazivom Božićna tržnica - gradnja svijeta u Božićno vrijeme. Projekti su se ocjenjivali prema sljedećim kriterijima: kreativnost, originalnost, kompleksnost, pažnja prema detaljima, poštivanje uputa o temi te uključivanje barem jednog alata za komuniciranje te putem tih alata trebaju napisati što žele za Božić. 

 

 

Tijekom prosinca za učitelje osnovnih i srednjih škola održana je serija webinara kako koristiti Minecraft Education Edition u nastavi, iskoristiti gotove lekcije usklađene sa standardima i STEM kurikulumima, nastavni sadržaj prilagoditi virtualnom okruženju i virtualnim učionicama, te su prikazani nadahnjujući izazovi u gradnji. U edukaciji je sudjelovala učiteljica matematike Elvisa Sekulić, Microsoft Educator Expert.

 

 

Ovom aplikacijom učenici na kreativniji način reproduciraju svoja znanja o kodiranju, no bitna je i kreativnost, promišljenost, složenost svijeta kojeg grade.

 

 [više]

„Microsoft Global Learning Connection“ - digitalni pogled u svijet

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 10. 11. 2020. 14:58

Današnji dan, 10. studenoga 2020., 6. a razred Osnovne škole Zorke Sever sudjelovao je u „Microsoft Global Learning Connection“ projektu. To je 48-satni događaj u kojem smo se povezali s učenicima iz raznih dijelova svijeta putem digitalnih alata SkypeMicrosoft Teams i Flipgrid kako bismo stvorili svijest o drugačijim načinima života i prakticirali empatiju prema različitim kulturama i perspektivama. 

„Microsoft Global Learning Connection“ zabavan je način kojim učenici spoznaju što znači biti „građaninom svijeta“. Posjetili smo udaljene učionice Kenije i Španjolske, krenuli na virtualni izlet i razgovarali s učiteljima i učenicima.

Učenici su dobili „Global Learning Connection“ putovnice u koje će zapisati ukupnih 12 412 virtualnih kilometara i dodati ih ukupnom zbroju kilometara svih sudionika ovog zanimljivog projekta.

Radosni smo što u ovo vrijeme fizičke distance imamo priliku upoznati svijet i što možemo putovati svijetom bez napuštanja učionice! Projekt vodi učiteljica Elvisa Sekulić, učiteljica matematike i Microsoft Education Expert.

Poveznica za projekt: 

https://education.microsoft.com/en-us/resource/c9eca927

 [više]

Math World - task 2

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 10. 11. 2020. 10:47

Zadatak za učenike jest upoznati projektne partnere s nekim kulturno-povijesnim spomenicima u našem mjestu ili bilo kojom drugom zanimljivom zgradom koja prikazuje poligone koji se mogu vidjeti. Radovi su izrađeni u digitalnom alatu Power Point i objedinjeni u Wakelet kolekciji. 

U nastavku možete pogledati radove projektnih partnera na temu: Polygons.

 [više]

Math World - task 1

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 1. 10. 2020. 10:40

Glavna ideja ovog projekta je povezati svijet oko nas s glavnim temama od Geometrije preko arhitekture, matematike na otvorenom, umjetnosti, povijesti, kulturne baštine, globalnog građanstva i Minecrafta.

Istodobno, željeli bismo se povezati sa školama širom svijeta i naučiti o njihovim zemljama, matičnim mjestima, običajima, povijesti i mnogim drugim.

Map.JPG

U nastavku možete pogledati radove projektnih partnera na temu: Lines and points.

 [više]

Projekt Steam in the classroom

Autor: ELVISA SEKULIĆ, 30. 9. 2020. 10:34

STEAM in the classroom je projekt koji kroz niz aktivnosti s učenicima i učiteljima razvija kompetencije međupredmetne teme Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije. Provodi se u sklopu Microsoft Education Centre, a provodi ga učiteljica matematike Elvisa Sekulić, Microsoft Innovative Educator Expert.

ISHODI UČENJA: Učenik prepoznaje digitalnu tehnologiju i komunicira s poznatim osobama uz pomoć učitelja u sigurnome digitalnom okruženju. Učenik uz podršku učitelja koristi se predloženim programima i digitalnim obrazovnim sadržajima. Učenik pažljivo i odgovorno koristi se informacijskom i komunikacijskom opremom i štiti svoje osobne podatke. Učenik razlikuje oblike digitalnih sadržaja, uređaje i postupke za njihovo stvaranje.

Sastojat će se od edukacije učitelja tijekom predmetnih aktiva, te edukacije i provođenja aktivnosti s učenicima tijekom redovne nastave matematike i izborne nastave matematike. Aktivnosti s učenicima uključivat će suradnju s drugim školama u Hrvatskoj i inozemstvu, dijeljenje materijala, rad na digitalnim alatima kao što je Minecraft Education Edition, te alatima iz paketa Office 365, vrednovanje projekta međusobnom valorizacijom učenika i učitelja putem prezentacije projekta koristeći web alate, anketu i videokonferencije.

Individualno praćenje uspješnosti usvajanja sadržaja. Sudjelovanje na međunarodnim projektima u organizaciji Microsoft Education Centre, praćenje projektnih aktivnosti kroz web stranicu škole, organizacijom i sudjelovanjem u radionicama za učitelje i učenike.

 [više]

 



CERTIFIKAT EKO ŠKOLE

Jelovnik

Youtube - Škola za život

Škola na trećem -RN

s&t tableti
E-škole

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Listopad 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Zorke Sever / Kolodvorska ulica 36, HR-44317 Popovača / os-zorke-sever.skole.hr / ured@os-zorke-sever.skole.hr
preskoči na navigaciju