Tijekom Europskog tjedna programiranja (Code Week 2025) u aktivnostima su sudjelovali učenici na satima informatike te na satima informacijskih i digitalnih kompetencija, čime je Code Week dodatno povezan s nastavnim planom i programom. Učenici od 1. do 4. razreda matične škole, učenici od 1. do 4. razreda Područne škole Voloder i učenici 8. a razreda zajednički su sudjelovali u aktivnostima Code Week Challenges. Radili su prema digitalnoj zbirci zadataka pripremljenoj u Book Creatoru, koja je poslužila kao vodič kroz izazove i poticaj za razvoj računalnog razmišljanja te kreativnog rješavanja problema. Poveznica na zbirku dostupna je ovdje: Code Week Challenges – Book Creator, a u zadatcima se možete okušati i vi.
Svi su razredi rješavali sve vrste zadataka predviđenih izazovima. Učenici su samostalno birali izazov na kojem će raditi, a pritom su se pridržavali dvaju pravila: odabrani zadatak morali su dovršiti do kraja i u sklopu rada odabrati barem jednu unplugged aktivnost. Na taj su način kroz praktičan rad istovremeno razvijali logičko mišljenje, precizno davanje uputa i vještine provjere rješenja, uz dodatni naglasak na suradnju i komunikaciju u paru ili manjoj skupini. Unplugged pristupi pokazali su se posebno korisnima jer su bez računala jasno približili pojmove poput sekvenciranja, ponavljanja i uvjeta, a zatim su se ta ista načela prenosila u digitalne zadatke iz knjige.
Atmosfera je bila radna i poticajna: mlađi su učenici s lakoćom usvajali temelje, stariji su preuzimali inicijativu u planiranju koraka i provjeri postupaka, a 8. a je dodatno pridonio razmjenom ideja i promišljanjem o različitim strategijama rješavanja. Učenici su posebno istaknuli zadovoljstvo time što su odmah uočavali učinak svojih uputa te što mogu samostalno uočavati i ispravljati pogreške, što je važan dio procesa učenja programerskog načina razmišljanja.
Kao i svake godine, događaj je objavljen na službenoj platformi EU Code Week, čime smo pridonijeli karti školskih aktivnosti na razini Europe.
Napisala: Ružica Filipović, mag. prim. educ.
Ove su godine učenici također, od petog do osmog razreda, na satu informatike i informacijskih i digitalnih kompetencija kroz metodu gamifikacije učili programirati. Cilj je poticati učenike na razvijanje ove važne vještine koja spaja logiku, matematiku i kreativno stvaralaštvo. Učenici petih razreda, koristeći program Pictoblox, stvarali su program koji je temeljen na principima umjetne inteligencije, a omogućuje računalu da prepoznaje pokrete ruku učenika kako bi crtali po ekranu.
Učenici šestih razreda koristili su program Minecraft Education Edition u kojem su pomoću unaprijed postavljenih sadržaja programirali vlastite arkadne videoigre, ali i saznali više o prevarama na internetu, što se izvrsno uklopilo u sadržaje poučavanja u sklopu predmeta Informacijske i digitalne kompetencije u šestim razredima.
U sedmim su razredima ove godine učenici upoznali neke od mrežnih platformi za učenje. Jedna od njih je i platforma Grok Academy u kojoj su učenici rješavali tečaj programiranja (crtanja) zastava iz cijelog svijeta. Svrha ovakvih stranica je da učenici samostalno uče proučavajući sadržaj unutar tečaja, prolaze zadatke svojim tempom, a ako se ukaže potreba, mogu se vratiti na prethodne zadatke kako bi ponovili sadržaje koji su im potrebni za rješavanje složenijih zadataka koji slijede u nastavku. Ovakvim se sadržajima učenike potiče na istraživanje i samostalnost u radu.
Osmaši su koristeći platformu Delightex razvijali vještinu programiranja stvaranjem virtualne stvarnosti. Programirali su likove unutar virtualnih svjetova te su njihovu interakciju mogli provjeriti na virtualnim naočalama.
Napisala: Zvijezdana Žigolić Južvak, dipl. uč.
Učenici 1. – 4. razreda Područnih škola Donja i Gornja Gračenica te Osekovo i ove su godine obilježili Europski tjedan programiranja. Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na razvoj logičkog i algoritamskog razmišljanja, kreativnosti te vještina suradnje i komunikacije kroz igru i digitalne alate.
Učenici 1. i 2. razreda kodirali su pomoću Bee-Bot robota, simpatičnih malih robota osmišljenih kako bi približili osnove programiranja. Bee-Bot se može precizno kretati, okretati i davati zvučne povratne informacije, što učenje čini zanimljivim i interaktivnim. Kroz igru su učenici razvijali logičko razmišljanje, timski rad i sposobnost rješavanja problema. Osim toga, učenici 1. i 2. razreda izrađivali su svog robota igrajući online igru Make a Robot na stranici ABCya!, čime su povezali kreativnost i digitalne vještine.
Učenici 3. i 4. razreda igrali su igru Robot u paru – jedan učenik davao je upute (lijevo, desno, naprijed, natrag, okret), dok je drugi učenik bio „robot“ koji ih je izvodio. Klupe i stolci služili su kao prepreke pa su učenici morali pažljivo planirati i precizno davati upute, vježbajući time logičko razmišljanje, orijentaciju u prostoru i komunikaciju. Na računalima su učenici igrali Blockly Games, seriju edukativnih igara koje uvode djecu u svijet programiranja. Igra Puzzle pomogla im je razumjeti osnovne oblike i način spajanja naredbi, dok ih je igra Maze upoznala s pojmovima petlji i uvjeta. Igrali su i igru Rodocodo, koja kroz zabavne zadatke uči osnovnim logičkim koracima programiranja. Na kraju su svoju kreativnost izrazili crtanjem u programu Pixilart gdje su izrađivali digitalne crteže i piksel-art likove.
Tjedan je protekao u ugodnoj i veseloj atmosferi, a učenici su s velikim zanimanjem sudjelovali u svim aktivnostima. Kroz igru i suradnju razvijali su digitalne vještine, kreativnost, upornost u rješavanju problema i rad u timu.
Napisala: Anđelina Sokolović, mag.prim.educ.
Zavirite u fotogaleriju:




