Datum objave: 25. listopada 2025.

Učenici naše škole uspješno riješili Code Week Challenges

Tijekom Europskog tjedna programiranja (Code Week 2025) u aktivnostima su sudjelovali učenici na satima informatike te na satima informacijskih i digitalnih kompetencija, čime je Code Week dodatno povezan s nastavnim planom i programom. Učenici od 1. do 4. razreda matične škole, učenici od 1. do 4. razreda Područne škole Voloder i učenici 8. a razreda zajednički su sudjelovali u aktivnostima Code Week Challenges. Radili su prema digitalnoj zbirci zadataka pripremljenoj u Book Creatoru, koja je poslužila kao vodič kroz izazove i poticaj za razvoj računalnog razmišljanja te kreativnog rješavanja problema. Poveznica na zbirku dostupna je ovdje: Code Week Challenges – Book Creator, a u zadatcima se možete okušati i vi. 

Svi su razredi rješavali sve vrste zadataka predviđenih izazovima. Učenici su samostalno birali izazov na kojem će raditi, a pritom su se pridržavali dvaju pravila: odabrani zadatak morali su dovršiti do kraja i u sklopu rada odabrati barem jednu unplugged aktivnost. Na taj su način kroz praktičan rad istovremeno razvijali logičko mišljenje, precizno davanje uputa i vještine provjere rješenja, uz dodatni naglasak na suradnju i komunikaciju u paru ili manjoj skupini. Unplugged pristupi pokazali su se posebno korisnima jer su bez računala jasno približili pojmove poput sekvenciranja, ponavljanja i uvjeta, a zatim su se ta ista načela prenosila u digitalne zadatke iz knjige. 

Atmosfera je bila radna i poticajna: mlađi su učenici s lakoćom usvajali temelje, stariji su preuzimali inicijativu u planiranju koraka i provjeri postupaka, a 8. a je dodatno pridonio razmjenom ideja i promišljanjem o različitim strategijama rješavanja. Učenici su posebno istaknuli zadovoljstvo time što su odmah uočavali učinak svojih uputa te što mogu samostalno uočavati i ispravljati pogreške, što je važan dio procesa učenja programerskog načina razmišljanja. 

Kao i svake godine, događaj je objavljen na službenoj platformi EU Code Week, čime smo pridonijeli karti školskih aktivnosti na razini Europe. 

Napisala: Ružica Filipović, mag. prim. educ. 

 

Ove su godine učenici također, od petog do osmog razreda, na satu informatike i informacijskih i digitalnih kompetencija kroz metodu gamifikacije učili programirati. Cilj je poticati učenike na razvijanje ove važne vještine koja spaja logiku, matematiku i kreativno stvaralaštvo. Učenici petih razreda, koristeći program Pictoblox, stvarali su program koji je temeljen na principima umjetne inteligencije, a omogućuje računalu da prepoznaje pokrete ruku učenika kako bi crtali po ekranu.  

Učenici šestih razreda koristili su program Minecraft Education Edition u kojem su pomoću unaprijed postavljenih sadržaja programirali vlastite arkadne videoigre, ali i saznali više o prevarama na internetu, što se izvrsno uklopilo u sadržaje poučavanja u sklopu predmeta Informacijske i digitalne kompetencije u šestim razredima. 

U sedmim su razredima ove godine učenici upoznali neke od mrežnih platformi za učenje. Jedna od njih je i platforma Grok Academy u kojoj su učenici rješavali tečaj programiranja (crtanja) zastava iz cijelog svijeta. Svrha ovakvih stranica je da učenici samostalno uče proučavajući sadržaj unutar tečaja, prolaze zadatke svojim tempom, a ako se ukaže potreba, mogu se vratiti na prethodne zadatke kako bi ponovili sadržaje koji su im potrebni za rješavanje složenijih zadataka koji slijede u nastavku. Ovakvim se sadržajima učenike potiče na istraživanje i samostalnost u radu. 

Osmaši su koristeći platformu Delightex razvijali vještinu programiranja stvaranjem virtualne stvarnosti. Programirali su likove unutar virtualnih svjetova te su njihovu interakciju mogli provjeriti na virtualnim naočalama. 

 Napisala: Zvijezdana Žigolić Južvak, dipl. uč. 

 

Učenici 1. – 4. razreda Područnih škola Donja i Gornja Gračenica te Osekovo i ove su godine obilježili Europski tjedan programiranja. Cilj aktivnosti bio je potaknuti učenike na razvoj logičkog i algoritamskog razmišljanja, kreativnosti te vještina suradnje i komunikacije kroz igru i digitalne alate. 

Učenici 1. i 2. razreda kodirali su pomoću Bee-Bot robota, simpatičnih malih robota osmišljenih kako bi približili osnove programiranja. Bee-Bot se može precizno kretati, okretati i davati zvučne povratne informacije, što učenje čini zanimljivim i interaktivnim. Kroz igru su učenici razvijali logičko razmišljanje, timski rad i sposobnost rješavanja problema. Osim toga, učenici 1. i 2. razreda izrađivali su svog robota igrajući online igru Make a Robot na stranici ABCya!, čime su povezali kreativnost i digitalne vještine. 

Učenici 3. i 4. razreda igrali su igru Robot u paru – jedan učenik davao je upute (lijevo, desno, naprijed, natrag, okret), dok je drugi učenik bio „robot“ koji ih je izvodio. Klupe i stolci služili su kao prepreke pa su učenici morali pažljivo planirati i precizno davati upute, vježbajući time logičko razmišljanje, orijentaciju u prostoru i komunikaciju. Na računalima su učenici igrali Blockly Games, seriju edukativnih igara koje uvode djecu u svijet programiranja. Igra Puzzle pomogla im je razumjeti osnovne oblike i način spajanja naredbi, dok ih je igra Maze upoznala s pojmovima petlji  i uvjeta. Igrali su i igru Rodocodo, koja kroz zabavne zadatke uči osnovnim logičkim koracima programiranja. Na kraju su svoju kreativnost izrazili crtanjem u programu Pixilart gdje su izrađivali digitalne crteže i piksel-art likove. 

Tjedan je protekao u ugodnoj i veseloj atmosferi, a učenici su s velikim zanimanjem sudjelovali u svim aktivnostima. Kroz igru i suradnju razvijali su digitalne vještine, kreativnost, upornost u rješavanju problema i rad u timu. 

  Napisala: Anđelina Sokolović, mag.prim.educ. 

 

Zavirite u fotogaleriju:

Pročitajte još

“Trenutak”

“Trenutak”

Ideja za instalaciju "Trenutak" inspirirana je spomenikom Siluete vukovarskog umjetnika i branitelja Dubravka Duića. Željeli smo i u našoj školi odati počast žrtvama Domovinskog rata i žrtvama Vukovara i Škabrnje. Izabrano je ime "Trenutak". U hrvatskom jeziku riječ...

Pročitajte više
Skip to content