20. veljače 2025. godine učenici osmih razreda Osnovne škole Zorke Sever u pratnji svojih učiteljica otputovali su na dvodnevnu terensku nastavu u Vukovar. Terensku nastavu je organizirao Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar. Ovaj projekt obuhvaća učenje o vrijednostima Domovinskog rata i značaju Bitke za Vukovar u obrani suvereniteta i teritorijalne cjelovitosti suvremene Republike Hrvatske.
Učenici, roditelji i djelatnici naše škole su sudjelovali u humanitarnoj akciji „Vukovaru na dar” te smo prikupljenu hranu i higijenske potrepštine odmah po dolasku u Vukovar predali djelatnicima Socijalne samoposluge Humanitarne udruge „Duga”.
Prvog dana terenske nastave učenici su pod stručnim vodstvom razgledali Memorijalni centar Domovinskoga rata. U hostelu Dubrovnik su učenici poslušali predavanje o Domovinskome ratu. Daljnjim se predavanjima dao uvod u događanja koja su se odvila 1991. godine. Predavanje o Bitki za Vukovar je održala djelatna vojna osoba koja je sudjelovala u Domovinskome ratu. Republika Hrvatska se 1991. godine nalazila u nepovoljnoj situaciji, a predavač je učenicima na njima razumljiv način objasnio tadašnju situaciju u gradu i okolici. Nakon predavanja su učenici samostalno pogledali postav muzeja.
Tijekom prvoga dana terenske nastave učenice Maja Mikulić, Petra Sinković (8.a) te Mihaela Draghia (8.c), u pratnji učiteljice Valentine Grden, su sudjelovale u Županijskom natjecanju iz Njemačkog jezika, koje je organizirano u Osnovnoj školi Dragutina Tadijanovića u Vukovaru.
Ručak je bio u restoranu Istra, a zatim je uslijedio obilazak muzeja. Prvo smo posjetili Gradski muzej „Vukovar“ koji je smješten u prostoru dvorca Eltz. Tijekom rata muzej je razoren gotovo do neprepoznatljivosti, ali ta je kulturna ustanova otvorena među prvima nakon povratka Vukovaraca u njihov grad, što svjedoči njihovoj borbi i opstanku. Učenici su zatim posjetili Muzej vučedolske kulture u kojem je izložena prikupljena arheološke građa vučedolske kulture koja seže u prapovijesno doba, a iz čijeg su razdoblja učili o vučedolskoj golubici i vučedolskoj čizmici. Potom je uslijedio obilazak Vukovarskog vodotornja. On je simbol stradanja grada i otpora kojeg je pružao tijekom Domovinskog rata. Učenici su imali i slobodno vrijeme za razgledavanje grada, a potom su se vratili u hostel Dubrovnik i prenoćili.
Drugi dan terenske nastave, nakon odjave iz hostela i doručka, učenici su nastavili obilazak ostalih memorijalnih lokacija: crkva sv. Filipa i Jakova, Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskoga rata te Masovna grobnica Ovčara, Kukuruzni put – Put spasa, Velepromet i Borovo Commerce, Spomen-dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, mjesto sjećanja – Vukovarska bolnica ’91. Tijekom obilaska, u učenicima su se izmjenjivali različiti osjećaji i raspoloženja; od tuge i zamišljenosti pa sve do suosjećanja, ponosa i poštovanja, jer žrtva Vukovara se treba poštivati kao jedan od ključnih trenutaka Domovinskog rata.
Tijekom drugog dana terenske nastave učenica Petra Sinković, u pratnji učiteljice Natalije Budetić, je sudjelovala na Školskom natjecanju iz Hrvatskog jezika, koje je također održano u Osnovnoj školi Dragutina Tadijanovića.
Dvodnevni je posjet Vukovaru završio obilaskom kuće nobelovca Lavoslava Ružičke, Školom mira i kvizom za učenike. Dvoje je učenika predstavilo svaku školu i riješilo kviz o Vukovaru i Domovinskom ratu. Našu su školu predstavljali učenici Vid Pačarek i Jakov Trdenić, osvojivši drugo mjesto. Učenici su se vratili kući puni dojmova. U sjećanju će im ostati sve što Vukovar jest: hrabrost, borba, požrtvovnost, upornost i ljubav.