Riječ ravnateljice

“Ravnateljica škole u Zorkinu jedinstvenom naslonjaču”
Autorica fotografije – Slavica Moslavac, 2018. godine

Dragi učenici, poštovani roditelji, cijenjeni posjetitelji naših mrežnih stranica, Strategija razvoja Osnovne škole Zorke Sever koja je pred Vama rezultat je mojih promišljanja o zajedničkim postignućima od dana otvorenja naše Osnovne škole Zorke Sever u Popovači, 3. rujna 2018. godine pa do danas.

U početku kao privremena ravnateljica, zatim kao vršiteljica dužnosti ravnateljice i sada kao ravnateljica, u suradnji sa svim djelatnicima Škole, članovima Školskog odbora, roditeljima, Sisačko-moslavačkom županijom kao Osnivačem škole i Gradom Popovača, pokrenula sam veliki mehanizam jedne od najmodernijih škola u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta odgoja i  obrazovanja učenika s područja Grada Popovače dobila je novu dimenziju na koju sam izrazito ponosna. Promijenili smo svijet naših učenika u bolji i ljepši. Podigli smo dječju radoznalost i kreativnost na višu razinu.

Uloga ravnateljice podrazumijeva mnoštvo organizacijsko-upravljačkih elemenata, znanja i vještina. Radi se o izuzetno zahtjevnoj ulozi koju obnašam na dobrobit svih učenika i djelatnika Škole. U obavljanje ove časne funkcije ulažem veliku energiju, znanje i iskustvo koje sam stekla u raznim područjima profesionalnog razvoja.

Samo ambicijom i kvalitetnim radom možemo postići napredak!

 

Načela Programa rada Osnovne škole Zorke Sever

    • načelo poštivanja propisa i pravnog poretka Republike Hrvatske
    • načelo poštivanja integriteta osobe
    • načelo međusobnog uvažavanja i poštovanja dostojanstva osobe
    • načelo profesionalnosti
    • načelo zaštite okoliša i skrbi za održivi razvoj
    • načelo objektivnosti i jednakosti

 

Smjernice rada

 U našoj Školi će se:

    • izvoditi odgojno-obrazovni rad u skladu s ciljevima, zadaćama i standardima osnovnog odgoja i obrazovanja
    • obrađivati nastavni sadržaji na način prihvatljiv i razumljiv učenicima
    • pridonositi intelektualnom razvoju učenika
    • slušati i uvažavati učenikovo mišljenje
    • uvažavati i prihvaćati učenike s različitim sposobnostima i interesima te im omogućiti odgovarajući intelektualni, emocionalni, moralni i duhovni razvoj u skladu s njihovim mogućnostima
    • poštovati i uvažavati učenikove sposobnosti te se s posebnom pažnjom odnositi prema učenicima s teškoćama u učenju i teškoćama u razvoju
    • razvijati domoljublje, svijest o nacionalnoj pripadnosti i svim vrednotama povijesne, kulturne i etničke baštine Republike Hrvatske
    • odgajati učenike da poštuju i uvažavaju sve osobe, bez obzira na nacionalnu ili vjersku pripadnost, u skladu s etičkim načelima, humanosti i čovjekoljublju.


 Vrijednosti

    • znanje
    • rad
    • prijateljstvo
    • odgovornost
    • kreativnost
    • poštovanje
    • tolerancija
    • identitet
    • solidarnost

 

Moto

Njegujemo tradiciju i gradimo budućnost!

 

Vizija

Uloga Škole u društvu je osigurati učenicima stjecanje kompetencija, znanja i vještina koje će ih osposobiti za život i rad prema zahtjevima tržišnoga gospodarstva, suvremenih informacijsko–komunikacijskih tehnologija, znanstvenih spoznaja i dostignuća.

U multikulturalnom društvu naša škola nastoji biti rasno i kulturno raznolika zajednica učenika, roditelja i djelatnika, posvećena stvaranju poželjnog, ugodnog i sigurnog mjesta za učenje i rad.

Naša je vizija stvoriti prepoznatljivu školu čiji učenici razvijaju vrijedna životna postignuća i postaju ljudima koji su spremni za život u globalnom društvu.

Želimo učiniti školu neizostavnim subjektom zbivanja u lokalnoj zajednici, čime lokalna sredina dobiva dimenziju ugodnijeg mjesta za svakodnevni život i rad.

 

U našoj školi učenici će:

    • pobuditi i razviti svijest o nužnosti i vrijednosti rada za čovjekov život
    • razvijati i njegovati radne navike te odgovornost, inovativnost, samostalnost, poduzetnost i potrebu za suradnjom
    • razvijati svijest o mogućnosti, dosezima i potrebi primjene suvremenih znanstvenih, tehničkih i tehnoloških dostignuća
    • razvijati ljubav prema prirodi i vrijednostima koje je čovjek stvorio svojim radom te svijest o nužnosti očuvanja ravnoteže u prirodi, zaštiti okoliša i njegovanja baštine
    • razvijati sposobnosti i osobne interese
    • biti prihvaćeni u bezuvjetno pozitivnom smislu.

 

Misija 

Kreativan učitelj pravilno usmjerava dječju radoznalost!

 

Svoju misiju Škola ostvaruje kroz obvezne i izborne nastavne predmete, dodatnu i dopunsku nastavu, izvannastavne aktivnosti te kroz razne projekte u koje se uključuje.

Ostvarivanje ciljeva i zadaća odgoja te obrazovanja učenika ostvarujemo povezivanjem znanstvenih spoznaja, korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije i učenjem s jedne strane te njegovanjem radnih navika, radnih vrijednosti, kulturne baštine i kulturnog stvaralaštva s druge strane.

Najveća vrijednost naše Škole su naši učenici. Znanje, kompetencije, uspjeh i konkurentnost strateške su smjernice Republike Hrvatske. Promijenjen i promjenjiv svijet tržišnog gospodarstva, europskog suživota, interkulturalnih odnosa, kao i utjecaj informacijskih tehnologija i znanstvenih postignuća te globalizacijskih procesa, zahtijevaju učinkovitije prilagođavanje pojedinca i društva. Vrijednosti navedene u Nacionalnom okvirnom kurikulumu jasne su težnje koje obvezuju na ostvarenje sve dionike – kako one koji obnašaju odgojno-obrazovnu djelatnost u odgojno-obrazovnim ustanovama, tako i one koji posredno sudjeluju u najhumanijoj misiji odgoja i obrazovanja. Određivanjem općega obrazovanja, odnosno temeljnih kompetencija, osiguravamo svakom učeniku bolje snalaženje u životu i pripremamo ga za promjenjiv i nepredvidiv svijet u kojem treba biti spreman za cjeloživotno učenje. Potrebna je transparentnost rada odgojno-obrazovnih ustanova, učestalija suradnja s roditeljima, skrbnicima, lokalnom zajednicom i širim okružjem.

Nužna je  visoka kompetentnost, odgovornost i savjesnost svih koji poučavaju učenike, korištenje cijelog spektra metoda i sredstava, kao i umijeće u organizaciji odgojno-obrazovnoga rada i nastave. Dosljednim i kvalitetnim radom ispunit ćemo očekivanja i usmjeriti naše učenike na putu prema znanju, kompetentnosti, uspjehu i konkurentnosti.

 

 O školi                                                 

Osnovna škola Zorke Sever u Popovači ponosni je sudionik provođenja Eksperimentalnog programa „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ za učenike od 1. do 8. razreda u trajanju od četiri školske godine: 2023./2024., 2024./2025., 2025./2026. i 2026./2027.

Visoka motiviranost i kompetencije djelatnika naše škole iz različitih područja odgojno-obrazovnog djelovanja potakle su nas na prijavu za sudjelovanje u Eksperimentalnom programu jer imamo znanje, vještine i stručnost, a isto tako i prostorne, materijalne i infrastrukturne uvjete potrebne za uspješno provođenje Eksperimentalnog programa u čijem je središtu razvoj i dobrobit učenika.

Svi zajedno težimo školi u kojoj svaki učenik ima priliku formirati i dosegnuti najbolje od sebe, na temelju sposobnosti i svojega rada, neovisno o obiteljskom okruženju i neovisno o utjecajima društvenih obilježja u kojima odrasta, a koja nije birao.

Kroz četiri odgojno-obrazovna programa: Program nacionalnog kurikuluma osnovne škole, koji se provodi kroz redovitu (obveznu i izbornu) nastavu (A1), Program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja (A2), Program izvannastavnih aktivnosti (B1) i Program izvanškolskih aktivnosti (B2) promičemo različitost i ravnotežu. Različitost znači njegovanje individualnih talenata, potencijala i interesa svakog učenika. Ravnotežom se promiče intelektualni, emocionalni, fizički, umjetnički i društveni razvoj svakog učenika. Želimo da naši učenici vole školu, da im bude drugi dom, a to možemo postići upravo cjelodnevnom školom koja učenicima pruža istinsko okruženje za odrastanje unutar kojega ih se potiče, ohrabruje, prati, podržava i usmjerava.

Osnovna škola Zorke Sever u Popovači počela je s radom 3. rujna 2018. godine i ubraja se u modernije škole u Republici Hrvatskoj. Osnivač škole je Sisačko-moslavačka županija. U sastavu škole uz matičnu školu u Popovači su Područna škola Voloder, Područna škola Osekovo, Područna škola Gornja Gračenica i Područna škola Donja Gračenica.

U šest godina rada stekli smo status Međunarodne Eko škole, Škole umjetne inteligencije, Škole budućnosti, eTwinning škole te Microsoft Showcase School.

U našoj su školi dvije učiteljice u statusu učitelja savjetnika, dvije učiteljice u statusu učitelja mentora i ravnateljica koja je ravnatelj mentor.

Uspješni smo u svim područjima odgoja i obrazovanja, dok učenici postižu zapažene rezultate na Županijskim i Državnim natjecanjima.

Zahvaljujem svim djelatnicima Škole što svojim znanjem, radom, vještinama i kompetencijama promiču ugled naše škole!

Hvala učenicima i roditeljima na podršci i povjerenju u rad Osnovne škole Zorke Sever!

 

Ravnateljica Osnovne škole Zorke Sever

Zvjezdana Martinec, prof.

 

 

Skip to content