Datum objave: 10. lipnja 2025.

Projektni zadatak osmaša: Dvorci kao spoj znanja, kreativnosti i tehnologije 

Učenici osmih razreda naše škole pokazali su kreativnost, znanje i tehničke vještine kroz projektni zadatak pod nazivom  Dvorci. Cilj projekta bio je istražiti povijesne i arhitektonske zanimljivosti odabranog dvorca, izraditi njegov model koristeći različita geometrijska tijela te prezentirati cijeli proces uz pomoć digitalne tehnologije. 

Projekt je osmišljen kako bi učenici razvijali istraživačke i prezentacijske vještine, primijenili znanja iz matematike, povijesti i tehničke kulture te koristili digitalne alate za izradu i prezentaciju sadržaja. Projekt je bio podijeljen u nekoliko faza kako bi učenici mogli sustavno pristupiti zadatku i razvijati različite vještine tijekom svakog koraka. 

Svaki učenik odabrao je jedan dvorac iz Hrvatske ili Europe koji ih je posebno zainteresirao. Slijedilo je istraživanje povijesti dvorca (kada i zašto je izgrađen, tko su bili vlasnici), arhitektonskih značajki (stil gradnje, materijali, posebnosti), zanimljivosti i legendi vezanih uz dvorac. Učenici su koristili internetske izvore i edukativne videozapise, a svi korišteni izvori morali su biti pravilno navedeni u prezentaciji. 

Nakon istraživanja, učenici su pristupili idućoj fazi u kojoj su razmišljali o osnovnim geometrijskim tijelima koja će koristiti za izradu dvorca (prizme, valjci, kvadri, stošci), priboru koji će im biti potreban (karton, papir, vrste ljepila), dimenzijama i proporcijama modela. 

U praktičnom dijelu učenici su izrađivali fizički model dvorca. Ključni elementi ove faze bili su korištenje najmanje dvaju različitih geometrijskih tijela, urednost i stabilnost konstrukcije, originalnost dizajna i kreativna rješenja. Učenici su dokumentirali proces izrade fotografijama i/ili videozapisima.  

Uz fizički model, učenici su izradili  digitalne prezentacije  u kojima su prikazali zanimljivosti o odabranom dvorcu (povijest, arhitektura, legende), dokumentirali proces izrade modela  slikama i/ili videozapisima, naveli korištene  izvore i literaturu  na pravilan način, sistematizirali svoja opažanja i iskustva tijekom rada. Prezentacije su bile izrađene u alatu PowerPoint, a neki su učenici koristili i videomontažu kako bi dodatno obogatili svoj rad. Učenici su priložili fotografije svojih modela i procesa izrade, a neki su snimili i kratke videozapise koji prikazuju korake izrade i završni izgled dvorca. 

Projekt  Dvorci  pokazao je koliko učenici mogu biti motivirani kada im se pruži prilika da povežu različita znanja i izraze se na kreativan način. Njihovi radovi nisu samo estetski dojmljivi, već i edukativni, a korištenje digitalne tehnologije dodatno je osnažilo njihove prezentacijske vještine. 

Radove učenika 8. b i 8. c razreda možete pogledati u videozapisu koji je pripremila njihova učiteljica matematike Elvisa Sekulić. 

 

Video:

Pročitajte još

Skip to content