„Invaliditet vas ne definira; on definira način na koji se suočavate s izazovima koje vam invaliditet predstavlja.“ (J. A.)
Prema procjenama Ujedinjenih naroda (UN) problem invaliditeta je mnogo rašireniji nego što se inače misli: od deset stanovnika svake zemlje bar je jedan u izvjesnoj mjeri osoba s invaliditetom. Raspolaganje odgovarajućim podacima o dizabilitetu – invaliditetu preduvjet je za planiranje odgovarajućih preventivnih mjera i donošenje programa za osobe s invaliditetom. Uostalom, unapređenje razine zdravlja pučanstva ima za cilj i dodavanje života godinama, odnosno povećanje broja godina života bez bolesti i invaliditeta.
Procjenjuje se da se u Hrvatskoj svake godine rodi oko četiri tisuće djece koja su u riziku od razvojnih odstupanja, a prema zadnjim podacima kojima raspolažemo U 2024. godini je evidentirano 18 768 (16.2 %) djece s teškoćama u razvoju i mladih s invaliditetom, što je iznad prosjeka za prevalenciju u dječjoj dobi u Republici Hrvatskoj. Kada govorimo o djeci s teškoćama u razvoju, onda govorimo o jednoj od najviše marginaliziranih skupina u društvu. Ova su djeca još uvijek u nekim zemljama suočena sa svakodnevnom diskriminacijom u vidu negativnih stavova, nedostatka adekvatnih politika i zakonskih regulativa, a ta ista prava uključuju i pravo na zdravstvenu zaštitu, obrazovanje i uključivanje u društvo. Vodeći se ovim podacima i svakodnevnim situacijama s kojima se susreću, unutar naše škole nastojimo primjereno educirati i jačati resurse naših učitelja kako bi znali prepoznati potrebe i teškoće ove djece te im na taj način osigurati optimalne uvjete za razvoj, sigurniju i sretniju budućnost.