I ove su godine učenici Osnovne škole Zorke Sever sudjelovali u Europskom tjednu programiranja, koji se održavao od 14. do 25. listopada. Tijekom ovog razdoblja, učenici od prvog do osmog razreda, imali su priliku sudjelovati u raznim zanimljivim i edukativnim aktivnostima vezanim uz programiranje i tehnologiju.
Peti razredi su se upoznali s alatom PictoBlox, u kojemu su programirali olovku kojom su crtali po zraku. Koristeći principe umjetne inteligencije i prepoznavanje ruke, učenici su razvijali svoje vještine u programiranju i kreativnom izražavanju. Također, učenici su imali priliku sudjelovati i u zanimljivoj te edukativnoj aktivnosti pod nazivom “Hanojski tornjevi”. Ova klasična matematička zagonetka, koja se sastoji od premještanja diskova s jednog štapa na drugi, pružila je učenicima priliku da razvijaju svoje logičke i problemske vještine.
Šesti razredi su se okušali u programiranju “autonomnih” automobila koristeći alat mBlock. Njihovi automobili su pratili stazu, što je učenicima omogućilo da nauče više o robotici i algoritmima za praćenje linija.
Sedmi razredi su istraživali svijet kriptografije, prateći tečaj na stranici Grok Academy. Ovim su tečajem učenici stekli osnovna znanja o šifriranju i dešifriranju podataka, što je ključno za razumijevanje sigurnosti informacija u digitalnom razdoblju.
Osmi razredi su usavršavali svoje vještine u programiranju koristeći igre CodeCombat i Ozaria. Pomoću spomenutih interaktivnih igara učenici su uvježbali programiranje u Pythonu, jednom od najpopularnijih programskih jezika te su razvijali logičko razmišljanje i rješavanje problema.
Svim su učenicima koji su sudjelovali u aktivnostima povodom Europskog tjedna programiranja dodijeljene digitalne diplome.
Europski tjedan programiranja i ove godine pružio je učenicima priliku da se upoznaju s različitim aspektima programiranja i tehnologije. Ove aktivnosti ne samo da su obogatile njihovo znanje, već su ih potaknule i na daljnje istraživanje te učenje u području STEM-a.
Zvijezdana Žigolić Južvak, učiteljica informatike i IDK-a
U sklopu Europskog tjedna kodiranja učenici šestih razreda sudjelovali su u međuškolskom projektu “Zabavna matematika” gdje su povezali Svjetski tjedan Svemira, kodiranje i koordinatni sustav u ravnini. Na nastavi matematike, kroz projekte “Zabavna matematika” i “Let’s step from planet Earth to space”, učenici 6. a i 6. b razreda su, u suradnji s učenicima Osnovne škole Novska i Osnovne škole Rajić, proveli aktivnost dekodiranja tajnih poruka uz pomoć koordinatnog sustava u ravnini.
Učenici su uspješno integrirali matematičke sadržaje s kreativnom aktivnošću pisanja i dekodiranja tajnih poruka. Slali su svoje poruke učenicima drugih škola i dekodirali one koje su primili, čime su dodatno razvili svoje vještine kodiranja i razumijevanje koordinatnog sustava. Ova aktivnost je bila ne samo edukativna, već i izuzetno zabavna, potičući učenike na suradnju i primjenu naučenog gradiva u praktičnim situacijama.
Elvisa Sekulić, učiteljica matematike
Tijekom tjedna programiranja koji se odvijao od 14. do 27. listopada 2024. godine, učenici Osnovne škole Zorke Sever, iz područnih škola Gornja Gračenica, Donja Gračenica i Osekovo, sudjelovali su u raznim aktivnostima na računalu te smo na taj način obilježili ovaj događaj. Učenici prvih razreda bojali su listiće prema određenim kodovima te su otkrili što se krije iza kodova (cvijet, leptir, jež), a neki od njih okušali su se i u kodiranju putem računala pomoću aplikacije Pixilart. Učenici drugih razreda u aplikaciji Pixilart nacrtali su svoje najdraže likove iz crtanih filmova i igrica, dok su učenici trećih i četvrtih razreda zaigrali igre programiranja i kodiranja.
Dora Bilandžija, učiteljica informatike i IDK-a
Ove je godine Europski tjedan programiranja (Code Week) obilježen nizom kreativnih i poticajnih aktivnosti u Osnovnoj školi Zorke Sever. Tijekom tjedna, učenici od 1. do 4. razreda Matične škole, Područne škole Voloder, kao i učenici 7. a razreda, imali su priliku istražiti svijet programiranja kroz interaktivne zadatke i digitalne alate, pružajući im jedinstveno iskustvo učenja.
Sve aktivnosti bile su obuhvaćene u online knjizi Tjedan programiranja u Zorki, gdje su učenici mogli birati zadatke koji su poticali njihovu kreativnost, logičko razmišljanje i razumijevanje osnovnih principa programiranja. Zadaci su bili prilagođeni različitim interesima i sposobnostima učenika, omogućujući im rad na online i offline aktivnostima. Od offline aktivnosti učenicima su bile ponuđene lego kocke, pyssla perle i slagalice, dok su za online zadatke mogli birati razne platforme za programiranje, poput code.org, makecode.microbit.org, Python, Ozoblockly i crtanje staza za Ozobote.
Uz to, mogli su se okušati u raznim labirintima, slaganjima Hanojskog tornja, izradi piksel art crteža i sličnim izazovima. Na taj su način učenici razredne nastave stekli osnovne vještine kodiranja, dok su učenici 7. a razreda radili na složenijim zadacima, uključujući pisanje jednostavnih kodova i učenje temeljnih koncepata računalnog razmišljanja.
Ružica Filipović, učiteljica informatike i IDK-a
Galerija fotografija: