Datum objave: 14. travnja 2025.
Kategorija: Naslovnica

CARNET-ova korisnička konferencija CUC 2025: Od inspiracije do akcije 

CARNET je organizirao konferenciju pod nazivom CUC 2025: Od inspiracije do akcije koja je održana od 9. do 11. travnja 2025. godine u Rovinju. Na konferenciji su se okupili stručnjaci iz različitih područja obrazovanja kako bi raspravljali o utjecaju umjetne inteligencije (AI) na obrazovni sustav. Konferencija je pružila platformu za razmjenu iskustava i perspektiva o potrebama učenika i nastavnika u novoj eri AI-a. Interaktivnim izlaganjima, radionicama i fokus-grupama sudionici su istražili kako AI može promijeniti učenje, olakšati rad nastavnika i pružiti osobni pristup svakom učeniku. 

Učiteljica matematike Elvisa Sekulić sudjelovala je kao predavačica na radionici pod nazivom Minecraft Education: AI literacy skills with Minecraft for Education and Cyber Security lessons zajedno s Beyancom Struwig, Minecraft Education lead, CEMA. Prije početka radionice polaznike je  pozdravila Jaye Richards Hill, direktorica Microsoft Edu za istočnu Europu, Bliski istok i Afriku te im zahvalila na velikoj posjećenosti radionice. Tijekom radionice učiteljica matematike Elvisa Sekulić je pokazala svoje primjere dobre prakse; kako se Minecraft može upotrijebiti za poučavanje ili primjenu principa umjetne inteligencije na temelju praktičnih primjera. Na radionici su polaznici istražili lekcije za podučavanje sigurnosti na internetu, zaštiti podataka i općenito odgovornim AI etičkim principima. 

Učiteljica matematike Elvisa Sekulić je također sudjelovala kao predavačica zajedno s kolegicom Vjerom Barbir Alavanjom, učiteljicom informatike i matematike iz Osnovne škole Ivana Gundulića u Zagrebu na interaktivnom predavanju AI u akciji: Od koncepta do prakse. Predavanjem su pokazale primjenu kurikuluma Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene različitim metodama poučavanja i učenja. Tijekom predavanja su se fokusirale na primjere dobre prakse koji uključuju projektno i istraživačko učenje, poticanje kreativnosti te prezentaciju rezultata učenika, odnosno kako su doprinijele eksperimentalnoj provedbi BrAIn kurikuluma.  

Učiteljice Zvijezdana Žigolić Južvak i Elvisa Sekulić, kao predstavnice Microsoft Showcase škole u Hrvatskoj, sudjelovale su na neformalnom druženju s Jaye Richards Hill, direktoricom Microsoft Edu za istočnu Europu, Bliski istok i Afriku, Anom Mutak (Education Industry Advisor, CEMA) i Beyancom Struwig (Minecraft Education lead). Iznijele su svoja mišljenja i izazove u korištenju Microsoftovih alata u obrazovanju, što je pridonijelo razmjeni ideja i budućim suradnjama.  

Učiteljica informatike Zvijezdana Žigolić Južvak sudjelovala je u nizu radionica i interaktivnih izlaganja usmjerenih na integraciju naprednih tehnoloških alata u obrazovni proces: 

  • AI u zelenim cipelama – radionica na kojoj su predavačice pokazale praktičan uvod u korištenje Greenfoot platforme, s fokusom na integraciju osnovnih principa umjetne inteligencije. Polaznici su se upoznali s osnovnim funkcijama i mogućnostima Greenfoot aplikacije, uključujući kreiranje i upravljanje svjetovima, objektima i akcijama unutar simulacija i igara 
  • Primjena umjetnih teleskopa i AI tehnologije u astrofotografiji – na ovoj radionici predavači su upoznali polaznike s pametnim teleskopima te načinom povezivanja s mobilnim uređajem i računalom kako bi se snimljene fotografije mogle dodatno uređivati. Pametni teleskopi jednostavni su za prijenos i korištenje, omogućuju da više osoba u isto vrijeme ima mogućnost gledanja objekata te omogućuju učenicima da tijekom praktičnog rada nauče više o astronomiji 
  • Minecraft Education: AI literacy skills with Minecraft for Education and Cyber Security lessons – radionica na kojoj je jedna od predavačica bila i učiteljica naše škole, Elvisa Sekulić 
  • Od kviza do analize: digitalna evaluacija uz AI – sudionici radionice upoznali su se s alatom ZipGrade koji omogućuje brzo skeniranje i analizu odgovora učenika 
  • Dronovi u obrazovanju – kreiranje zanimanja budućnosti – interaktivno izlaganje u kojem su predavači demonstrirali rad s FPV dronovima te njihovu primjenu u obrazovanju 
  • Akceleratori učenja: kako AI alati pomažu učenicima u procesu učenja – interaktivno izlaganje u kojem su predavačice upoznale sudionike s novim mogućnostima aplikacije MS Teams; akceleratori poučavanja olakšavaju individualizaciju obrazovnog procesa 
  • AI + AR = PROBLEM SOLVING – interaktivno izlaganje u kojem je predavačica upoznala sudionike s primjenom proširene stvarnosti tijekom suradnje s lokalnom zajednicom 
  • Razvijanje algoritamskog razmišljanja kroz društvene igre – na ovom interaktivnom izlaganju predavačice su demonstrirale kako društvene igre mogu poslužiti kao učinkoviti alati za razvoj algoritamskog i logičkog razmišljanja kod djece igrama kao što su: Robot Turtles, Code Master, Rush Hour i šah 
  • Od QR klasike do kreativnih zadataka – interaktivno izlaganje na kojem su predavačice pokazale kako kreativno koristiti QR kodove u nastavi 
  • STEM i AI kreativnost učenika struke – korištenje besplatnih AI alata za stvaranje digitalnih sadržaja: Gencraft, Canva, ElevenLabs, AdobeExpress… 
  • Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija – uporaba interaktivnih alata; PhET simulacija i ChatGPT 
  • STEM-ice: Osnaživanje djevojčica kroz STEM i STEAM projekte – upoznavanje s projektom koji je namijenjen učenicama razredne nastave. 

 

Učiteljica matematike Elvisa Sekulić sudjelovala je na radionicama i interaktivnim predavanjima: 

  • Lov na AIktivnosti za najmlađe osnovnoškolce – voditeljice radionice predstavile su lov na blago kao oblik zabave, rekreacije ili obrazovnog zadatka u kojem sudionici tragaju za odgovorima, odrađuju misije, pronalaze predmete ili rješavaju zagonetke kako bi došli do unaprijed određenog cilja 
  • Perplexity u učenju i stvaranju digitalnih sadržaja – polaznici su istraživali primjenu umjetne inteligencije (UI) i tehnologija u nastajanju u različitim područjima. Sudionici su tijekom projektnog i istraživačkog učenja razvijali digitalne sadržaje pomoću alata Perplexity, čime se potaknula kreativnost i ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda kurikuluma Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene 
  • Session Chair: Antonia Strunje, CARNETSTEM i AI kreativnost učenika struke  
  • AI + AR = PROBLEM SOLVING 
  • Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija 
  • STEM – ice: Osnaživanje djevojčica kroz STEM i STEAM projekte 
  • Umjetna inteligencija – otkud početi? 
  • AI – putokaz za budućnost 
  • Umjetna inteligencija i inkluzija: Učenici u službi zajednice. 

 

Galerija fotografija:

 

Pročitajte još

Skip to content