CARNET je organizirao konferenciju pod nazivom CUC 2025: Od inspiracije do akcije koja je održana od 9. do 11. travnja 2025. godine u Rovinju. Na konferenciji su se okupili stručnjaci iz različitih područja obrazovanja kako bi raspravljali o utjecaju umjetne inteligencije (AI) na obrazovni sustav. Konferencija je pružila platformu za razmjenu iskustava i perspektiva o potrebama učenika i nastavnika u novoj eri AI-a. Interaktivnim izlaganjima, radionicama i fokus-grupama sudionici su istražili kako AI može promijeniti učenje, olakšati rad nastavnika i pružiti osobni pristup svakom učeniku.
Učiteljica matematike Elvisa Sekulić sudjelovala je kao predavačica na radionici pod nazivom Minecraft Education: AI literacy skills with Minecraft for Education and Cyber Security lessons zajedno s Beyancom Struwig, Minecraft Education lead, CEMA. Prije početka radionice polaznike je pozdravila Jaye Richards Hill, direktorica Microsoft Edu za istočnu Europu, Bliski istok i Afriku te im zahvalila na velikoj posjećenosti radionice. Tijekom radionice učiteljica matematike Elvisa Sekulić je pokazala svoje primjere dobre prakse; kako se Minecraft može upotrijebiti za poučavanje ili primjenu principa umjetne inteligencije na temelju praktičnih primjera. Na radionici su polaznici istražili lekcije za podučavanje sigurnosti na internetu, zaštiti podataka i općenito odgovornim AI etičkim principima.
Učiteljica matematike Elvisa Sekulić je također sudjelovala kao predavačica zajedno s kolegicom Vjerom Barbir Alavanjom, učiteljicom informatike i matematike iz Osnovne škole Ivana Gundulića u Zagrebu na interaktivnom predavanju AI u akciji: Od koncepta do prakse. Predavanjem su pokazale primjenu kurikuluma Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene različitim metodama poučavanja i učenja. Tijekom predavanja su se fokusirale na primjere dobre prakse koji uključuju projektno i istraživačko učenje, poticanje kreativnosti te prezentaciju rezultata učenika, odnosno kako su doprinijele eksperimentalnoj provedbi BrAIn kurikuluma.
Učiteljice Zvijezdana Žigolić Južvak i Elvisa Sekulić, kao predstavnice Microsoft Showcase škole u Hrvatskoj, sudjelovale su na neformalnom druženju s Jaye Richards Hill, direktoricom Microsoft Edu za istočnu Europu, Bliski istok i Afriku, Anom Mutak (Education Industry Advisor, CEMA) i Beyancom Struwig (Minecraft Education lead). Iznijele su svoja mišljenja i izazove u korištenju Microsoftovih alata u obrazovanju, što je pridonijelo razmjeni ideja i budućim suradnjama.
Učiteljica informatike Zvijezdana Žigolić Južvak sudjelovala je u nizu radionica i interaktivnih izlaganja usmjerenih na integraciju naprednih tehnoloških alata u obrazovni proces:
- AI u zelenim cipelama – radionica na kojoj su predavačice pokazale praktičan uvod u korištenje Greenfoot platforme, s fokusom na integraciju osnovnih principa umjetne inteligencije. Polaznici su se upoznali s osnovnim funkcijama i mogućnostima Greenfoot aplikacije, uključujući kreiranje i upravljanje svjetovima, objektima i akcijama unutar simulacija i igara
- Primjena umjetnih teleskopa i AI tehnologije u astrofotografiji – na ovoj radionici predavači su upoznali polaznike s pametnim teleskopima te načinom povezivanja s mobilnim uređajem i računalom kako bi se snimljene fotografije mogle dodatno uređivati. Pametni teleskopi jednostavni su za prijenos i korištenje, omogućuju da više osoba u isto vrijeme ima mogućnost gledanja objekata te omogućuju učenicima da tijekom praktičnog rada nauče više o astronomiji
- Minecraft Education: AI literacy skills with Minecraft for Education and Cyber Security lessons – radionica na kojoj je jedna od predavačica bila i učiteljica naše škole, Elvisa Sekulić
- Od kviza do analize: digitalna evaluacija uz AI – sudionici radionice upoznali su se s alatom ZipGrade koji omogućuje brzo skeniranje i analizu odgovora učenika
- Dronovi u obrazovanju – kreiranje zanimanja budućnosti – interaktivno izlaganje u kojem su predavači demonstrirali rad s FPV dronovima te njihovu primjenu u obrazovanju
- Akceleratori učenja: kako AI alati pomažu učenicima u procesu učenja – interaktivno izlaganje u kojem su predavačice upoznale sudionike s novim mogućnostima aplikacije MS Teams; akceleratori poučavanja olakšavaju individualizaciju obrazovnog procesa
- AI + AR = PROBLEM SOLVING – interaktivno izlaganje u kojem je predavačica upoznala sudionike s primjenom proširene stvarnosti tijekom suradnje s lokalnom zajednicom
- Razvijanje algoritamskog razmišljanja kroz društvene igre – na ovom interaktivnom izlaganju predavačice su demonstrirale kako društvene igre mogu poslužiti kao učinkoviti alati za razvoj algoritamskog i logičkog razmišljanja kod djece igrama kao što su: Robot Turtles, Code Master, Rush Hour i šah
- Od QR klasike do kreativnih zadataka – interaktivno izlaganje na kojem su predavačice pokazale kako kreativno koristiti QR kodove u nastavi
- STEM i AI kreativnost učenika struke – korištenje besplatnih AI alata za stvaranje digitalnih sadržaja: Gencraft, Canva, ElevenLabs, AdobeExpress…
- Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija – uporaba interaktivnih alata; PhET simulacija i ChatGPT
- STEM-ice: Osnaživanje djevojčica kroz STEM i STEAM projekte – upoznavanje s projektom koji je namijenjen učenicama razredne nastave.
Učiteljica matematike Elvisa Sekulić sudjelovala je na radionicama i interaktivnim predavanjima:
- Lov na AIktivnosti za najmlađe osnovnoškolce – voditeljice radionice predstavile su lov na blago kao oblik zabave, rekreacije ili obrazovnog zadatka u kojem sudionici tragaju za odgovorima, odrađuju misije, pronalaze predmete ili rješavaju zagonetke kako bi došli do unaprijed određenog cilja
- Perplexity u učenju i stvaranju digitalnih sadržaja – polaznici su istraživali primjenu umjetne inteligencije (UI) i tehnologija u nastajanju u različitim područjima. Sudionici su tijekom projektnog i istraživačkog učenja razvijali digitalne sadržaje pomoću alata Perplexity, čime se potaknula kreativnost i ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda kurikuluma Umjetna inteligencija: od koncepta do primjene
- Session Chair: Antonia Strunje, CARNETSTEM i AI kreativnost učenika struke
- AI + AR = PROBLEM SOLVING
- Pedagoški izazovi i personalizirano učenje: obrazovanje novih generacija
- STEM – ice: Osnaživanje djevojčica kroz STEM i STEAM projekte
- Umjetna inteligencija – otkud početi?
- AI – putokaz za budućnost
- Umjetna inteligencija i inkluzija: Učenici u službi zajednice.
Galerija fotografija: